Char Siew - 叉燒 [Chiny]

Chińska a dokładniej to Kantońska wersja opisywanego przeze mnie wcześniej japońskiego Chāshu - marynowanej w przyprawach wieprzowiny, służącej w kuchni min. jako"wkładka" do rożnego rodzaju zup.

Przepis na char siew zawiera słynną przyprawę 5 smaków. Miałam ostatnio okazje kupić najczęściej stosowana w kuchni azjatyckiej wersje tej przyprawy - producenta Lobo (dostępna w Polsce, ok. 6 zł online). Z wielka ulga przyszło mi stwierdzić, ze oferowane przez polskich producentów mieszanki przypraw określane terminem "5 smaków" z TĄ przyprawa nie maja nic, ale to naprawdę nic wspólnego. Radze i bardzo Cie proszę - zrezygnuj z popularnego Kamisa i zamów/kup coś sprawdzonego, prawdziwie azjatyckiego albo zrób ja samemu. Kamisowe "5 smaków" w char siu i innych przepisach zamieszczonych na tym blogu zepsuje nam efekt końcowy.

.....no to do roboty :)


Składniki na char siew:

  • chude mięso wieprzowe pocięte na długie kawałki ok 500g
  • 3 łyżki sosu Hoisin
  • 2 ząbki czosnku
  • 2 łyżki sosu sojowego
  • łyżka cukru trzcinowego (w oryginale : maltoza)
  • 3 łyżki oleju
  • 1 łyżeczka przyprawy 5 smaków
  • szczypta soli
  • szczypta pieprzu
  • opcjonalnie: czerwony barwnik do żywnosci ( u mnie brak), łyżka sherry,
  • Glazura: na 3 łyżki wody 1 łyżka miodu

Z powyżej wymienionych składników przygotujemy marynatę w której zamarynujemy mięso na cala noc. Mięso można te zamarynować i wrzucić na 2 dni do zamrażarki. Kolejnego dnia upieczemy go na grillu lub na ruszcie w piekarniku - czas pieczenia zależny od grubości kawałków mięsa. Krotko przed wyciągnięciem mięsa z piekarnika, każdy kawałek z osobna pokrywamy glazura przygotowana z miodu i wody.

Uwagi: W zasadzie to możemy wykorzystać dowolny rodzaj mięsa wieprzowego - byle nie tłusty. Marynowany tym sposobem kurczak tez smakuje :) Gotowe mięso można sobie zamrozić "na zapas".

Na miejscu zdjęcia z mojej kuchni, które nawiasem mówiąc spaparałam, gdyż zapomniałam w pospiechu zrobić wylądują zdjęcia znalezione w sieci :) Wpis zostanie zaktualizowany przy kolejnej powtórce przepisu :) Na zdjęciu widoczne barwione na czerwono char siew. Barwnik ten, zazwyczaj w proszku, jest bezsmakowy i służy głównie efektom optycznym.

Zdjęcie: http://en.wikipedia.org/wiki/Char_siu

Przepis zmodyfikowany i sklejony z kilkunastu innych znalezionych na sieci.

0 komentarze:

Prześlij komentarz

Obserwują: