Ciasteczka z matchą - Matcha Cookies


Przepis na ciasteczka znalazłam tutaj. Jest to jak widać przepis bazowy na  klasyczne ciasteczka maślane z dodatkiem sproszkowanej zielonej herbaty matcha. Dla mnie to "elizy" w wydaniu zielonym -dokładnie takie same ciasteczka piecze moja mama, tyle że z dodatkiem czekolady i kakao :)

Składniki:

  • 200 g masła
  • 80 g cukru pudru
  • 1 zółtko
  • 220g mąki
  • 10g sproszkowanej herbaty matcha
  •  szczypta soli
  • cukier kryształ
  • 1 białko jaja

Sposób przygotowania:

Masło ucieramy z cukrem na gładką masę, dodajemy żółtko, szczypte soli i matche - ucieramy do czasu az rozbijemy wszystkie grudki herbaty. Na końcu dosypujemy mąki i wyrabiamy - ciasto może się kleić.

Ciasto wykładamy z miski na kawałek  folii spożywczej, formując z niego wałek - ja pomogłam sobie matą bambusową ;) Wałek ciasta zawinięty w folię spożywczą  odkładamy na noc, lub 2-3h do lodówki.  Schłodzone rolki ciasta smarujemy białkiem jaja i obtaczamy w gruboziarnistym cukrze. Kroimy na plasterki 0,5 cm (nie radze kroićgrubszych), układamy na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia i pieczemy przez 15 min w temperaturze 170 stopni.







1 komentarze:

Anonimowy pisze...

egg yolk to żółtko a nie białko ;)

Prześlij komentarz

Obserwują: