Dan Dan Mian 担担面 [Sichuan - China]

W poszukiwaniu pomysłu, na wykorzystanie  zalegającego od kilku miesięcy w szafce słoika pasty sezamowej, trafiłam w sieci  na Dan Dan Mian 担担面. Mowa tu o klasycznej potrawie kuchni syczuańskiej, której głównym składnikiem jest owa pasta sezamowa.

Nie korzystałam z jednego konkretnego przepisu,  tylko powybierałam z każdego znalezionego w sieci po trochu. Dlaczego?  Natknełam się na wersje bez pasty sezamowej; wersje w których  pastę sezamową zastąpiono orzeszkami archaidowymi i pastą orzechową. Kiedy w  jednym przepisie  smażymy  kurczaka, w innym smażymy wołowe/wieprzowe mielone. Cecilia Chiang  "The Seventh Daughter. My Culinary Journey from Beijing to San Francisco"  proponuje podanie Dan-Dan  z blanszowanym szpinakiem a zwykłe warzywa zastępuje marynowanymi :) Znalazłam też  przepisy opatrzone zdjęciami, na których danie to przypominało wyglądem zupę.

Poniżej podany przepis, wydaje mi się,  nie odbiega  za bardzo  od oryginału.  Są w nim wszystkie produkty bazowe wspólne dla znalezionych przepisów.  Pozostałe składniki, takie jak ocet ryżowy i cukier trzcinowy doszły mi  w trakcie gotowania - czegoś mi brakowało.  Podobny do mojego przepisu znajdziesz  na ApetiteforChina   i Worldfoodieguide :) 

Składniki:

  • łyżka siekanego czosnku
  • łyżka siekanego imbiru
  • 1 siekana dymka
  • garść marchewki krojonej w słupek
  • 250 mielonego mięsa
  • garść siekanego poru
  • 4 łyżki sosu sojowego + do doprawienia 
  • 2 łyżki octu ryżowego
  • 2 łyżki oleju chili (u mnie brak)
  • 450g ugotowanego makaronu
  • 2 kopiaste łyżki pasy sezamowej Tahini
  • rosół drobiowy
  • cukier trzcinowy
  • 5 suszonych krązków chili
  • 1/2 łyżeczki zmielonego pieprzu syczuanskiego (!)

 
Sposób przygotowania:

1. Mięso i marchewkę podsmażamy w woku  z drobiną oleju. Gdy mięso się już usmaży dodajemy czosnku i imbiru - podsmażamy  30 sek.

2. Gotujemy makaron.

3. W osobnej misce przygotowujemy sos. Mieszamy szklankę rosołu drobiowego z pasta sezamowa, sosem sojowym, cukrem trzcinowym, octem ryżowym olejem chili i krązkami chili.

4. Do woka z mięsem i warzywami dodajemy makaron  i pozostałe warzywa : por, dymka - podsmażamy. Kolejno dolewamy wcześniej przygotowanego sosu.  Makaron w sosie smażymy do czasu aż sos zgęstnieje.  Jeśli  sos okazuje się być za mało słony albo  za słodki - doprawiamy cukrem i sosem sojowym. 

 

0 komentarze:

Prześlij komentarz

Obserwują: